En uventet tur til Malaysia

Tidlig morgen, i dag er det mye flyvninger som venter. Først må jeg komme meg fra Batanes, og tilbake til Manila. Der har jeg ikke så lang tid på meg før mitt neste fly til Vietnam går. Min neste destinasjon vet jeg ikke så mye om, jeg kjenner mange fra Vietnam, men selve landet har jeg ikke noe forhold til. Det blir trist å si farvel til Batanes og Filippinene, men jeg håper på at Vietnam har minst like mye fint å by på av opplevelser.

Her er siste overblikk av Batanes, en øy jeg lover meg selv å komme tilbake til på et eller annet tidspunkt. Mulig jeg gjør en slik tur i 2021 eller 2022 igjen. Det var jo egentlig planen å få til noe sånt i 2020, men takk til et kjent virus så ble jo ikke det noe av.

Noe annet det ikke ble noe av i dag var også turen til Vietnam. For på en så uplanlagt tur som det her så må det jo skje noe uventet iblant, og det gjorde det i dag. Jeg innså at forsinkelsene som oppstod på Batanes kunne få en ganske stor innflytelse på selve flyten fremover. Og joda, når jeg ankom Manila, når flyets hjul traff bakken så hadde jeg ca 15 minutter på meg til å rekke flyet videre. Jeg er god til å løpe raskt, i korte distanser, men her skjønte jeg selv hva som var i ferd med å skje, jeg kom til å misse flyet. Faen.

Og joda, jeg var knapt kommet ut av flyet da jeg faktisk kunne se det flyet jeg selv skulle med, reise bortover rullebanen. Flott, hva skjer nå da? Og det første jeg vet er jo at dette på ingen måte var min skyld, og hva gjør man da, jo man går til flyselskapet og klager sin nød. Og ja det var jo litt nød, for min neste uke er jo ment å være i Vietnam, og ja jeg kan selvfølgelig bestille en ny billett. Det var jo det jeg belaget meg på også. Men her kan man presentere god service, og utrolig mye skryt til Tiger Airways. De sa at det gikk et fly med connection fra Malaysia i morgen, og at jeg kunne ta et fly fra Filippinene til Malaysia i kveld, for å så bli innlosjert på et hotellrom i nærheten av Malaysia flyplass for å der igjen reise videre neste morgen. Og sånn ble det, da fikk jeg en spontan tur til Malaysia. Beklageligvis var det for sent, jeg var for trøtt til å ta turen innom Malaysia city som ikke lå så langt unna hotellet. Jeg kunne overlevd å bli stuck i Filippinene, men jeg hadde lite lyst å rote det til på egenhånd ved å ture inn i Malaysia by. Så jeg tok kvelden på hotellet her, og venter på avreise i morgen.