Avreise, utenlands for første gang på flere år

Da var tiden inne, for første gang på tre år så skal jeg endelig ut å fly igjen! En lang tur til smilets land, Thailand.

Da var dagen her, ikke at jeg har ventet på den, det har bare plutselig blitt den dagen, dagen da jeg for første gang på tre år skal reise utenlands igjen. Og jeg må innrømme nå at jeg synes det hele virker skummelt, mest fordi det er så lenge siden jeg har gjort det. Jeg er langt fra den samme traveren som backpacket rundt i Asia uten en plan i 2015. Men, det kommer seg vel!

Morgenen startet som enhver helge-morgen, litt YouTube i senga, for å så stå opp å lage frokost. Deretter ble det omsider pakking av kofferten, og et forsøk på å prøve å få med alt som er nødvendig, noe som er nyttig, og sannsynligvis ble det også med noe unyttig også, det blir det alltid. Klokka gikk fort fra 08 til 12, og det uten å engang ha startet opp Vampire Survivor, som har vært mitt spill de siste dagene. Klokka 12 dro jeg ned til bestie for å henge litt før jeg reiser vekk, vi gikk en tur i byen, handlet litt, og så dro vi tilbake. Da ble det masse kos på Soft (katten Ilke), og tida fløy. Klokka 16 så kom kjæresten hennes og jeg ble med ham på treningssenter en drøy time før det ble middag.

Kveldens måltid ble Tikka Masala Mii stil, en egen variant så og si, en meget god forbedring av den allerede gode Sarita blandingen. Klokken tikket videre, og det ble omsider tid for å sette avsted, ut på tur. Og det var her jeg merket at det ble skummelt, fordi når jeg ankom Gardermoen, så var jeg faktisk litt usikker på hvor jeg skulle. Jeg fant frem ganske radig egentlig, men hadde tydeligvis glemt å skaffe meg bagasjelapper, så jeg fikk noen til å passe bagasjen min frem til jeg fikk printet lapper. Deretter gikk alt flytende igjen, men det var litt skummelt, jeg innser nå i skrivende stund at jeg har glemt reiseforskringspapirene mine hjemme, så jeg krysser fingrene for at jeg ikke blir dødssyk på turen ned.

Akkurat nå sitter jeg på Bar Oslo, som er en slags bar / kiosk løsning innenfor utenlands gatene, F33 nærmere bestemt. Her ble jeg brått minnet på hvor dyrt det er på flyplasser, så jeg brukte 162,- på noe jeg vanligvis ville ha brukt 80,- på. Nesten nøyaktig det dobbelte med andre ord. Om en time så skal flyet gå, og da er det bare en 13 timers lang direkte flytur i mellom meg og Thailand. Planen min er å sove 8-10 av de timene, som jeg pleier å gjøre.

Vi skrives, neste gang fra smilets land!