En unik bursdag

Hei bloggen! (Ja, jeg måtte)

Det var den tida på året igjen, det skjer jo en gang i året, jeg fylte år. Det var riktignok den 12. November og ikke nå i dag. Men det er bedre sent enn aldri tenker nå jeg, så la meg nå fortelle om en ganske så unik bursdag. En som jeg tror kan gå ned i bøkene som den mest utrolige bursdagen til nå, og her skal du få vite hvorfor.

Fredagen kvelden før bursdagen min, så dro jeg og Anna ut på telttur, hun fikk nemlig et telt til sin bursdag som var den 7. November. Et meget lett, lite, men romslig telt, og det ble satt til sin prøve. For fra været sin side så var det et mirakel på gang, la meg bare si Fredag 11. November 2022 så var det 14 varmegrader ute på dagtid. Selv var jeg litt usikker på om det å være ute på telttur natt til min bursdag var det jeg ønsket meg, tanken på å våkne i en varm seng for å så gå å spise noe fra kjøleskapet var noe jeg hadde tenkt på hele uken i forkant. Men både været og Anna var flinke til å overtale, og hei, jeg hadde lyst til å se hvordan det nye teltet var.

Så etter jobb så var vi ferdigpakket og klare til å dra, vi reiste opp til Nøklevann i fem tiden, temperaturen var fortsatt over 10 grader til tross for at sola var i ferd med å takke for seg. Før vi kom opp var det bekmørkt allerede, så de lyktene vi kjøpte for en 50-lapp var helt prima å ha. På veien møtte vi noen andre som også skulle ut, tenke seg til, jeg trodde faktisk vi skulle være de eneste. Når teltet var satt opp, så laget vi taco inne i teltet, litt risky sikkert men vi hadde alt under kontroll. Utenfor begynte det å blåse opp, og det skulle vise seg å være litt av en storm. Men inne i teltet var det godt og varmt, vi sovnet varme og mette til rolig musikk fra Sør-Amerika, med lyder av vind og vann i bakgrunnen siden det var litt av et uvær utenfor. Deilig, rett og slett deilig!

Og så var det til bursdagen, jeg våknet av total stillhet, det var helt rolig utenfor. En sterk kontrast mot vinden fra natten, et glimt ut og jeg kunne se sola forsiktig snike seg over trærne, og det var fortsatt varmt ute. Vi lå en stund å bare våknet, før det ble kaffe i teltet og en tur ut å nyte naturen. Det var helt utrolig, det føltes mer ut som en god vårdag, eller som Anna sa: En nordnorsk sommer. Men ja, dette var i November, måneden det som regel er mer aktuellt med snøballkrig enn med camping.

Utover dagen ble det å ture hjemover til sentrum, jeg hadde tross alt invitert til fest på House of Nerds til kvelden. Jeg angret litt på det egentlig, for det hadde virkelig ikke skadet å bli der ute enda en natt, når det først var så utrolig. Men tilbake i Oslo ble det en tur på Pascal hvor jeg fikk meg en deilig dessert, før det ble hjemover, handle litt øl og vente på besøket. Og ut fra the usual suspects så dukket det flere opp enn jeg hadde forventet, det viste seg at når vi så kom ned til House of Nerds så var hele gjengen vår fra videregående samlet. I alle fall kjernen av oss, og når sant skal sies så har ikke vi vært samlet sånn siden 2006, det er litt sprøtt, men utrolig kult at første samling igjen ble på min bursdag. Det var god stemning på House of Nerds som alltid, men ekstremt mye folk denne gangen. Jeg fikk gaver i form av en Sonic bamse, en Trønder-skinnvest, sjokolade og en såpe med pepperkakesmak. Det var en herlig sær kombinasjon av ting å få, og jeg elsker det!

Dagen derpå var meget sliten, men det visste jeg på forhånd når det først var så gøy. Heldigvis var det Søndag, så å ligge lenge var innafor, før det ble å ture ned til Anna for å se finalen av Skal vi danse, og så var det basically bare å daffe resten av dagen, pluss en sen gåtur på kvelden som var helt perfekt avslutning på bursdagshelga.

Der har du bursdagen min for 2022, det skal mye til for at den skal bli slått. Tidligere var det bursdagen min i 2015 som var den beste, og det var fordi den ble feiret på øyen Batanes i Filippinene. Den dagen leide jeg moped og kjørte rundt på øya for å utforske. Herlig det også, men dette her var hakket mer unikt både pga været, og alt det hyggelige som skjedde.

Takk for din tid, og ha en riktig god helg!